Krachttraining voor triathlon!

Word sneller, krachtiger en voorkom blessures: krachttraining voor triathlon. Hieronder vind je enkele nuttige krachtschema's die je goed kunt doen ter ondersteuning van je triathlon, hardlopen, zwemmen of fietsen.

Erg vaak leg ik de atleten die ik train uit waarom het zo belangrijk is de krachttraining goed af te stemmen op het stimuleren en het creëren van de juiste overload van de juiste spiervezels. Een mooi en simpel voorbeeld vind je hieronder in het filmpje:

 

Alvast enkele goede voorbeelden voor een juiste core training? Samen met Danielle Bubberman (voormalig winnar Holland Got Talent en voormalig Miss Intercontinetal Nederland) geef ik een korte demo:

Krachtschema triathlon week 45 2014

Krachtschema triathlon week 46 2014

krachtschema triathlon week 47 2014

Krachtschema triathlon week 48 2014

Krachtschema triathlon week 49 2014

Krachtschema triathlon week 50 2014

Krachtschema triathlon week 51 2014 

Bovenstaande schema's bieden wij aan om de krachttraining in de triatlonsport meer onder de aandacht te brengen. Wij hopen dat dit je helpt nieuwe ideeën op te doen voor je huidige krachttraining of een totaal nieuw element kan worden in je actuele trainingsroutine. Voor een goed uitgebalanceerd programma is een professionele begeleiding een must en is de periodisering van de programma's erg afhankelijk van je huidige niveau en persoonlijke doelstellingen. Personal4u adviseert je hier graag in en biedt tevens uitgebalanceerde en persoonlijke (kracht)schema's op maat. Elke goede krachttraining wordt vooraf gegeaan door een gedegen warming up!

bekijk ook:

triathlon coaching
Sport specifieke inspanningstesten